Wizz Air wraca do Modlina po 13 latach. Dwa zbazowane airbusy A321neo i 11 tras – tak prezentuje się początkowa oferta Węgrów, którzy na czterech trasach napotkają na bezpośrednią (i wyniszczającą) konkurencję Ryanaira. Cztery kierunki z modlińskiej oferty tożsame są z ofertą na Lotnisku Chopina. Na razie jest tanio, a nawet ultratanio.
Nadchodzący czas dla portu lotniczego w Nowym Dworze Mazowieckim zapowiada się bardzo dobrze.
W grudniu zadebiutują linie Air Arabia, uruchomiając połączenia lotnicze z i do Szardży. Kilkunastomiesięczne
przepychanki na linii zarząd Modlina-kierownictwo Ryanaira zakończyły się zawarciem nowej, długoterminowej umowy. A teraz –
powrót do Modlina zapowiedział Wizz Air.
Węgierskie linie lotnicze – tak jak irlandzki konkurent – zawarły długoterminową umowę, której zapisów nie znamy – nie wiemy, czy Wizz Air będzie operował na „specjalnych” stawkach, czy może ponosił koszty wynikające z ogólnego taryfikatora opłat. Z pewnością wygranym jest niskokosztowe lotnisko na Mazowszu, gdyż przychody od nowego roku będą systematycznie rosły, co może zapewnić wyczekiwaną rentowność. Przegranym jest port w Radomiu, który skazany będzie na kolejne straty.
Budżetowy operator rodem z Węgier zbazuje w Nowym Dworze Mazowieckim dwa airbusy A321neo – nie zmniejszając bazy na Lotnisku Chopina – na „Okęciu” stacjonuje 14 samolotów o wąskim kadłubie, co pozwoli na uruchomienie połączeń na 11 trasach. Wizz Airem z Modlina będzie można latać do: Aten, Barcelony, Bergen, Brindisi, Kiszyniowa, Mediolanu-Bergamo i Sofii oraz na Cypr (Pafos), Maltę, Sardynię (Alghero) i Sycylię (Palermo).
Na czterech trasach Węgrzy napotkają bezpośrednią konkurencję – Ryanaira, dla którego Modlin był (i jeszcze jest) swoistym bastionem, który doprowadził do stałej nierentowności mazowieckie lotnisko. Pokrywająca się oferta Wizz Aira i Irlandczyków będzie w przypadku lotów do i z: Barcelony, Malty, Mediolanu-Bergamo oraz Pafos. Oferta w Modlinie pokryje się w trzech przypadkach (Barcelona, Mediolan-Bergamo i Kiszyniów) z ofertą na Lotnisku Chopina.
Obecna modlińska oferta cenowa Wizz Aira jest ultratania – bilety na rejsy kosztują nawet 45 złotych, znacznie (nawet kilkukrotnie) taniej niż oferuje Ryanair. Trzeba jednak pamiętać, że jest to oferta cenowa tuż po załadowaniu biletów do systemu sprzedażowego. Ceny będą systematycznie rosnąć, ale początkowo Wizz Air będzie stosował stymulację cenową, aby napędzić popyt na rejsy z i do Modlina wśród podróżnych z Mazowsza. W przypadku tych samych połączeń z Modlina i „Okęcia”, oferta cenowa jest nawet 10-krotnie korzystniejsza na rzecz Nowego Dworu Mazowieckiego.